ANNE-BABA OLMAK ŞEFKAT DİLİ KONUŞMAKTIR

Ana- babanın çocuğuyla olan ilişkisi, çocuğun kişilik yapısı üzerinde belirleyicidir. Dolayısıyla ana-baba tutumları aslında çocuğun yaşam mücadelesindeki duruşunu etkilemektedir. 

Evlilikten sonra anne baba olmak bazen planlı, bazen beklenmedik veya hazır olmadan olabiliyor. Her ne şekilde olursa olsun çoğunlukla ana-babalar çocuk yetiştirmeyi çevresinden gördükleri, annesinden öğrendikleri, doğru yanlış bildikleriyle kısacası nesilden, nesile olan aktarımlarla gerçekleştiriyor. 

Ana ve çocuk sağlığının, hamilelik sürecinden itibaren doğru olduğu düşünülen yanlışlarla etkilendiği, bazen bu yanlış tutum ve uygulamalardan dolayı kalıcı hasarlar oluştuğu görülmektedir. Bu dönemde yapılan yanlışlar; çocuğun anatomik ve fizyolojik yapısını etkilerken, aynı zamanda psikolojik sorunları da beraberinde getirmektedir. 

Yıllarca ana- çocuk sağlığı merkezlerinde, köy ve fabrikalar da eğitim verdim. Anne oldum, iki çocuk büyüttüm. Sürekli öğrenmeye, kendimi geliştirmeye çalıştım. Kendi çocuklarımı büyütürken çok güzel farkındalıklarım oldu, yanlışlar yaptım. Bazen geç kaldığımı düşündüm. Tekrar devam ettim. Doğru bildiklerimden ve alışkanlıklarımdan vazgeçtim. Hala öğrenmeye çalışıyorum. Bir taraftan çocuklarımı anlamaya çalıştım bir taraftan da kendimle yüzleştim. Öncelikle tüm ilişkilerde karşındaki kişiyi anlamaya çalışmak gerektiğinin önemini kavradım.  

Öğrendim ki; her çocuk özeldir ve hepsine aynı reçeteyi uygulayamazsınız. Bunun için de onları gözlemlemek, dinlemek ve anlamak önceliklidir.

Bu nedenle;

Çocuklarla iletişimde önce “dinle, dinle, dinle”, iki kere “anla ve düşün, düşün ve anla” ve bir kere “konuş.

Tutarlı ve istikrarlı ol.

Şefkatli bir dil kullan.

Dolayısıyla hayatımın en önemli yolculuğuna çıkarak, ana-babaların ve ergen gençlerin farkındalıklarının arttırılması için sosyal sorumluluk çalışmalarına başladım. Her eğitimde yeni pencereler açıldı ve birlikte öğrendiğimizi gördüm. Birbirimizin dünyalarına dokunuyor, birlikte iyileşiyor ve gelişiyorduk.

Deneyimlerimi bloğumda sizlerle de paylaşmak istedim. Yıllarca verdiğim eğitimler, doğru bildiğim yanlışlarım ve yaşadıklarımla yanınızdayım.   

Hiçbir şey için geç değil ve her zaman bir umut var.



 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar